logo
 

In het appartementencomplex aan de Kraijenhoffstraat in Veghel beantwoorden de bewoners de deurbel met de nieuwe BTicino Classe 300 binnenpost. En dit naar volle tevredenheid: een groot touchscreen scherm met scherp contrast en uiterst vriendelijk in gebruik. Een veilig gevoel, zeker ook voor de oudere bewoners! Gacom uit Veghel verzorgde de installatie van de 16 appartementen.

Gacom installeert veiligheid met nieuwe Bticino Classe 300 binnenpost

Gacom biedt innovatieve totaaloplossingen op het gebied van brandmeld-, inbraakbeveiligings-, camerasystemen, VoIP telefonie en geluids- en ontruimingssystemen. “Het is een specialistisch vak, waarin je veel met certificering bezig bent”, zegt mede-eigenaar Bas van Breugel. “Om je expertise te houden, moet je hier constant mee bezig zijn. Veel partijen leggen vragen over deurcommunicatie bij ons als specialist neer. Ons werk zit dicht tegen ICT aan. Kwaliteit vinden wij heel belangrijk. We werken daardoor vaak voor het wat hogere segment.”

Deurcommunicatie
Buitenpost deurcommunicatie

“We werken al jaren met de LCS datanetwerken van Legrand”, zegt Bas. “Ik heb een goed contact met de account manager Dmitri Meijer. Hij heeft de deurcommunicatie van Legrand Nederland bij ons geïntroduceerd. Het zijn mooie producten van BTicino. Er is veel mogelijk! In dit project moest een verouderd intercomsysteem vervangen worden. Het was de klant zelf, die ons belde om een offerte uit te brengen. Aanvankelijk hebben we een BTicino Classe 100 type binnenpost aangeboden. Maar de klant wilde een grotere binnenpost met meer functionaliteit. Hierna hebben we de Vereniging van Eigenaren (VVE) laten zien wat er allemaal was met behulp van de demokoffer van Legrand. De VVE was erg enthousiast over de verschillende mogelijkheden en koos voor de Classe 300 binnenpost.”

“We zitten met drie personen in het bestuur van de VVE”, zegt voorzitter van de VVE, Paula van der Kaay. “Ik ben gaan googlen om een lokale installateur te vinden en kwam Gacom tegen. Het oude systeem bood alleen audio en had er 19 jaar ingezeten. Het was echt helemaal niets meer. Niemand maakte de deur nog open ’s avonds. De mensen voelden zich onveilig. Met het nieuwe systeem kun je het gezicht van de persoon die aanbelt heel goed zien en dan weet je zeker of het een bekende is of niet. Ik heb de koffer hier zelf ook 1,5 week gehad”, zegt Paula. “Ik ben persoonlijk naar alle appartementen geweest om het de bewoners te laten zien.”

Binnenpost deurcommunicatie

“De installatie is perfect gegaan”, vindt Paula. “Ik had gerekend op minstens een week, maar in twee dagen tijd was het gedaan. Die monteur maakte lange dagen om het snel af te maken! We zijn allemaal blij met het resultaat. Het is een eenvoudig toestel en dat is fijn! De beeldresolutie is goed, je kunt de gezichten scherp zien. Er waren hier wat kinderen aan het ‘belletje trekken’ en toen heb ik een foto van het scherm gemaakt en ze laten zien dat ze het maar niet meer moeten doen”, lacht Paula. “Ook de uitleg van het systeem is heel handig. Via de QR code op het scherm krijg je uitleg op je mobiele telefoon, heel handig. Ik ben inmiddels een goede ambassadeur voor de deurcommunicatie van BTicino geworden, zegt Paula. “Ik werd gebeld door de VVE van een groot appartementencomplex in Uden, die ook een nieuwe keuze wilden maken en ik heb ze uitgelegd dat ik heel tevreden was en waarom. Nu hebben zij ook voor BTicino gekozen!”

Ontdek de mogelijkheden

BTicino deurcommunicatie biedt diverse opties waardoor u altijd een oplossing vindt die bij u past. Benieuwd naar de mogelijkheden? Neem contact met ons op!