logo
 

Basis troubleshooting door de led- en schermicoontjes

Troubleshoot Classe 300 Wifi
  1. WiFi-verbinding
  2. Toestel/APP verbinding en activatie/deactivatie oproepdoorschakeling
  3. Beltoon uitschakeling
  4. Professionele Studio (automatisch deurslot) activatie
  5. Activatie antwoordapparaat
  6. Beltoon status
  7. Berichten status:
    Rode LED flitsend = nieuwe ongelezen notitie/s of bericht/en op het antwoordapparaat
  8. WiFi Status:
    • Rode LED flitsend = WiFi is actief maar niet met een netwerk verbonden
    • LED uit = WiFi werkt niet correct of is uitgeschakeld
    • Groene LED = De Classe 300X13E wisselt data uit met de DOOR ENTRY APP (oproepdooorschakeling, automatisch aan schakelen)

Gebruikersregistratie mislukt

1) Communicatiefout – Check de verbinding van de smartphone, klik op OK en probeer opnieuw Controleer of je smartphone internettoegang heeft 
2) Communicatiefout – Probeer later opnieuw
  1. Portaal (cloud) is niet beschikbaar, probeer later opnieuw.
  2. Check je e-mail om te kijken of er meldingen ivm de cloud status zijn.
3) Operatie mislukt – E-mailadres is reeds in gebruik Je account is al geregistreerd. Probeer deze te verwijderen en een nieuwe te creëren of gebruik een ander e-mailadres.
3) Ik krijg geen bevestigingsmail met wachtwoord na het invullen van mijn gebruikersregistratie. Even geduld, sommige mailservers kunnen trager reageren alvorens de mail in je inbox terecht komt. Je kan ook je inbox opnieuw laden.

 

Gebruikerslogin mislukt

1) Communicatiefout – Check de verbinding van de smartphone, klik OK en probeer opnieuw Controleer of je smartphone internettoegang heeft.
2) Communicatiefout Portaal (cloud) is niet beschikbaar, Communicatiefout– probeer later opnieuw.
3) Fout e-mailadres of wachtwoord Controleer of je het juiste e-mailadres en wachtwoord gebruikt, je kan het proberen te resetten (klik op “bent u uw wachtwoord vergeten?”).

 

Dataverbinding

Controleer of je smartphone een internetverbinding heeft. Probeer een website te laden.

Let op: wanneer een smartphone verbonden is met een mobiel netwerk, is het audio/video signaal enkel gegarandeerd bij 3G netwerken of hoger.

 

Hoe het wachtwoord resetten?

Klik op de link “Bent u uw wachtwoord vergeten? “ en geef je e-mailadres in om een tijdelijk wachtwoord te ontvangen.

Inbedrijfsstelling

1) Communicatiefout – Check de verbinding van de smartphone, klik op OK en probeer opnieuw
  1. Controleer of de Classe 300 en de smartphone zich op hetzelfde WiFi-netwerk bevinden.
  2. Controleer of je smartphone internettoegang heeft. 
2) Communicatiefout – probeer later opnieuw Portaal (cloud) is niet beschikbaar probeer later opnieuw.
3) Voer handmatig het IP-adres in
  1. Controleer of de Classe 300 en de smartphone zich op hetzelfde WiFi-netwerk bevinden.
  2. Ga naar Setting/general/WiFi om het IP-adres van de Classe 300X13E op te zoeken en voer het handmatig in.
4) Generieke fout Probeer opnieuw, na het herstarten van het systeem  (2-draadssysteem en de netwerk apparaten).

5) Classe 300X13E is reeds aan een smartphone gekoppeld

  1. Vraag de hoofdgebruiker om je uit te nodigen
  2. Check Setting/general/ gekoppeld account
  3. Reset het toestel

 

WiFi-verbinding

Classe 300 X13E kan enkel een wifi-verbinding maken op basis van IPv4.
Indien het wifi-netwerk niet zichtbaar is, controleer dan of de router wel degelijk adressen aanbiedt op basis van IPv4.

App

1) De notificatie op de smartphone geeft "niet verbonden" aan.
  1. Controleer of de Classe 300X13E verbonden is met het WiFi-netwerk
  2. Controleer of je smartphone internettoegang heeft 
  3. Controleer of er op de smartphone niets actief is dat pushnotificaties blokkeert (vb. Samsung Smart manager App optimization)
2) Een oproep van de buitenpost komt niet binnen op de smartphone.
  1. Controleer of de Classe 300X13E verbonden is met het WiFi-netwerk
  2. Controleer of je smartphone internettoegang heeft.
  3. Controleer of er op de smartphone niets actief is dat pushnotificaties blokkeert (vb. Samsung Smart manager App optimization)
  4. Controleer of de oproepen zijn doorgeschakeld naar de smartphone
  5. Controleer of de Classe 300X13E als MASTER is ingesteld  Setting/general/information
  6. Controleer of de gebruiker ingelogd is
  7. Verbind de smartphone met hetzelfde WiFi-netwerk als de Classe 300X13E. Als dit niet werkt, check dan bij de simkaart provider of VOIP toegelaten is in het contract
  8. Controleer of de Classe 300 X13E oplicht bij een oproep, indien niet neem contact op met je installateur

 

Configuratie

Hier is het mogelijk informatie over de configuratie van het toestel weer te geven

  1. Weergave van de configuratie parameters.
  2. Aanduiding of het toestel als master of als slave is geconfigureerd.
  3. Weergave aanwezigheid bijkomende voeding.
  4. Waargave van de firmware versie van het toestel.
  5. Weergave of de functie “professionele studio” actief is.
  6. Weergave of het antwoordapparaat actief is.
  7. De weergave van de Door Entry App download banner in de hoofdpagina aan /uit schakelen. 

App geactiveerd

WiFi LED-indicatie

Status LED

Correcte werking of als er geen verbinding is en de WiFi dus is uitgeschakeld.

WiFi LED
Bij knipperen is de WiFi actief maar niet verbonden met een netwerk.
Als de led groen is en constant brandt wisselt de Classe300X13E data uit met de Door Entry App (oproepdoorschakeling, auto aanschakeling).

 

Icoon WiFi verbinding

WiFi verbinding uitgeschakeld De WiFi verbiding van het toestel is niet ingeschakeld.
WiFi verbinding is actief maar niet verbonden De WiFi verbinding van het toestel is ingeschakeld maar niet verbonden met een netwerk.
Zwak WiFi signaal Het WiFi signaal is te zwak om een goede doorschakeling en andere smartphone toepassingen te garanderen. Check de WiFi vereisten.
WiFi connectie actief en geconfigureerd Het toestel werkt correct en is verbonden en geconfigureerd op een WiFi netwerk

 

Door Entry System (voor installateurs)

1) Het binnentoestel rinkelt, maar het scherm licht niet op   Controleer of jumper 2 is geplaatst, of er min 18V aanwezig is en ga na of het toestel lokaal wordt gevoed (klem 1+2) als jumper 1 niet geplaatst is.
2) Het binnentoestel rinkelt niet en het schem licht niet op   Controleer of er minimum 18V aanwezig is, kijk de configuratie na (N) en ga na of de beltoon niet uit staat.
3) De oproepen komen door, maar het geluid is zwak   Controleer de volumeregeling in de instellingen van de binnenpost. 
Als het probleem zich op alle toestellen voordoet, kijk dan het microvolume van de buitenpost na (zie instructies van de desbetreffende buitenpost).